één Team


De trein gaat pas rijden als iedereen aan boord is; alle neuzen dezelfde kant op.

Lastig? Welnee! Met aandacht en respect -voor klanten, leveranciers en elkaar- doet iedereen met plezier een stapje meer!

(placeholder)

I think we're having fun. I think our customers really like our products. And we're always trying to do better.


Steve Jobs

Ken je dat gevoel? Dat je de enige bent die "het echt snapt"? Ervaar hoeveel energie er vrijkomt als het hele team meedoet.

resultaat:

Teamwork

werkelijke

Aandacht

basis:

Respect

Respect is geen kunstje dat je kunt aanleren. Het is de kunst om de ander te zien door de ogen van zijn/haar omgeving.

En, als je je gerespecteerd voelt, dan draag je graag meer bij aan het teamresultaat.


Iedereen heeft een andere motivatie om te werken: de één om geld te verdienen, de ander om iets voor de wereld te betekenen, om iets zinvols te doen, om een uitdaging aan te gaan, om ......

Door luisteren en begrijpen is ieders bijdrage beter te snappen én te waarderen.

Je klanten zijn de beste graadmeter: ze "voelen" het meteen als een team lekker in z'n vel zit. Het swingt!

Geen 9-tot-5, maar gewoon de klus afmaken. Met elkaar!

Waardering voor elkaar, een schouderklopje. En tegelijkertijd scherp blijven.

Veel ondernemingen hebben een pakkende volzin over de omgang met hun klanten. Maar hoeveel wordt geinvesteerd in de omgang tussen de collega's?

Teamwork is respect voor elkaars werk, op elkaar kunnen vertrouwen. Je eigen werk controleren, niet elkaar. Waarde toevoegen door problemen op te lossen, niet door uit te zoeken wie "de schuld" had.

Vaak blijven de diepere redenen voor "dubbel werk" onder de oppervlakte borrelen, onuitgesproken maar duidelijk voelbaar.

Veranderen? Dat kan, vaak veel sneller dan je verwacht! Ik breng teamleden met elkaar in gesprek, in een context die "veilig" is. Zodat "dingetjes" besproken en uitgesproken kunnen worden.

En opgelost worden!